Η Προσευχη του Κυριου (Λουκ.11:1-4)
Κλεινουμε τη μελετη μας πανω στη Προσευχη του Κυριου με τα τελευταια λογια, 'Μη μας φερεις μεσα σε πειρασμο, αλλα ελευθερωσε μας απο τον πονηρο' .
Το προβλημα του πειρασμου ειναι απο τα θεματα που ισως προκαλουν περισσοτερη ανησυχια και ερωτηματα απο καθε αλλο θεμα. Γιατι να υπαρχει ο πειρασμος και πως μπορουμε να τον αντιμετωπισουμε αποτελεσματικα; Ας προσπαθησουμε μεσα στο χωρο που επιτρεπει το παρον εντυπο να ριξουμε λιγο φως στο τοσο φλεγον αυτο ερωτημα.
Ολοι μας πειραζομαστε, μερικοι λιγο, αλλοι πολυ. Ακομα και ο Κυριος μας Ιησους Χριστος υπεφερε πειρασμο απο το Διαβολο οταν ηταν στη γη. Ο πειρασμος ερχεται με πολλες μορφες και κατω απο διαφορες περιστασεις.
Το ερωτημα που πρεπει να θεσουμε εδω ειναι: Μας πειραζει ο Θεος: Στην επιστολη Ιακωβου Α' κεφ, 13-14 εχουμε μιαν αρνητικη απαντηση. Ο Θεος οχι μονο δεν πειραζει αλλα ουτε ειναι του χαρακτηρα Του τετοια ενεργεια. Ειναι ομως φανερο, απο το κατα Λουκ. κεφ.4:1-2 οτι ο Θεος μπορει να μας οδηγησει για να δοκιμαστει η πιστη μας σε καταστασεις πειρασμου.
Για να εχουμε μια τοποθετηση πανω στο ολο θεμα πρεπει να κατανοησουμε την ιδια τη λεξη 'πειραζω' που σημαινει-δοκιμαζω, εξεταζω. Συμπεραινουμε λοιπον οτι οταν προσευχομαστε στο Θεο να μη μας φερει σε πειρασμο, ζηταμε να μη μας φερει σε δοκιμασια. Βλεπουμε ομως οτι πολλες φορες μεσα στη Χριστιανικη μας ζωη θε υποφερουμε δοκιμασιες που ειναι φανερο οτι τις επιτρεπει ο Θεος, π.χ. στη ζωη του Κυριου μας, πριν αρχισει τη διακονια Του (Λουκ.4:1-13), του Αβρααμ, του Ιακωβου, του Ιωβ και πολλων αλλων. Αν ετσι εχουν τα πραγματα τοτε γιατι πρεπει να προσευχομαστε να μας απαλλαξει ο Θεος απο τον πειρασμο; Υπαρχουν αρκετες απαντησεις στο ερωτημα τουτο. Ας κοιταξουμε δυο απο τις βασικοτερες.
Πρωτον. Χρειαζεται να προσευχομαστε να μας φυλαξει ο Θεος απο τον πειρασμο γιατι μπορει να αντιμετωπιζουμε καποιο πειρασμο που δεν εχει φανερωθει. Μπορουμε να αντιμετωπισουμε τον πειρασμο πιο ευκολα αν αυτος ειναι γνωστος. Παραδειγμα, στο κατα Λουκ.22:46, ο Κυριος μας προειδοποιησε τους μαθητες Του 'Προσευχεστε για να μη μπειτε σε πειρασμο' . Αν πραγματι εδειναν προσοχη στα λογια Του τοτε ο Πετρος δεν θα χρησιμοποιουσε βια.
Δευτερον. Ακομα ενα παραδειγμα πειρασμου που πρεπει να αντιμετωπισουμε, ειναι η νυχτα στη Γεσθημανη πριν τη Σταυρωση.
Ο Ιησους γνωριζε τι επροκειτο να γινει και ηταν αποφασισμενος να υποφερει τον Σταυρικο θανατο Και ομως προσευχηθηκε θερμα να 'απελθει το ποτηριο' αν ηταν το θελημα του Πατερα Του. Γιατι; Αυτο μας φανερωνει μιαν ουσιατικη αληθεια.
Ανκαι γνωριζουμε οτι ο πειρασμος κτυπα ατη πορτα μας, η ανθρωπινη φυση μας προτιμα να αποφυγει τη δοκιμασια. Οταν ο Κυριος Ιησους ειπε τα λογια εκεινα στη Γεσθημανη εβαλε το θεμελιο πανω στο οποιο μπορουμε να εκφρασουμε την αδυναμια της ψυχης μας την ωρα του πειρασμου.
Στο δευτερο μερος του χωριου 'ελευθερωσε μας απο τον πονηρο' υπαρχει μια θετικη παρακληση. Η Βιβλος λεει οτι ο Διαβλος περιτρυγυριζει σαν ωρυομενο λιονταρι, ζητωντας ποιον να καταπιει (Α' Πετρ.5:8). Αν ο πιστος δεν ηταν κατω απο την προστασια και το ελεος του Κυριου, ποιος θα μπορουσε να σταθει; Ο Θεος μας εχει προμηθευσει τα μεσα με τα οποια μπορουμε να αντιμετωπισουμε τον πονηρο και τις μεθοδιες του και να βγουμε νικητες (Εφ.6:10-18). Πρεπει ομως να αντισταθουμε, οπως μας καλει και ο Ιακωβος την επιστολη του, κεφ.4:7. Σε συννδυασμο λοιπον των δυο αυτων αιτηματων θα μπορουσαμε να πουμε: Πατερα φυλαξε μας απο καταστασεις, γεγονοτα, συμβαντα πειρασμου, υπερμετρα απο την ικανοτητα μας να τα αντιμετωπισουμε μονοι μας. Κι' αν παλι μονοι μας πεσουμε σε πειρασμο, τραβηξε μας απο το στομα του λιονταριου. Τελος
Κλεινουμε τη μελετη μας πανω στη Προσευχη του Κυριου με τα τελευταια λογια, 'Μη μας φερεις μεσα σε πειρασμο, αλλα ελευθερωσε μας απο τον πονηρο' .
Το προβλημα του πειρασμου ειναι απο τα θεματα που ισως προκαλουν περισσοτερη ανησυχια και ερωτηματα απο καθε αλλο θεμα. Γιατι να υπαρχει ο πειρασμος και πως μπορουμε να τον αντιμετωπισουμε αποτελεσματικα; Ας προσπαθησουμε μεσα στο χωρο που επιτρεπει το παρον εντυπο να ριξουμε λιγο φως στο τοσο φλεγον αυτο ερωτημα.
Ολοι μας πειραζομαστε, μερικοι λιγο, αλλοι πολυ. Ακομα και ο Κυριος μας Ιησους Χριστος υπεφερε πειρασμο απο το Διαβολο οταν ηταν στη γη. Ο πειρασμος ερχεται με πολλες μορφες και κατω απο διαφορες περιστασεις.
Το ερωτημα που πρεπει να θεσουμε εδω ειναι: Μας πειραζει ο Θεος: Στην επιστολη Ιακωβου Α' κεφ, 13-14 εχουμε μιαν αρνητικη απαντηση. Ο Θεος οχι μονο δεν πειραζει αλλα ουτε ειναι του χαρακτηρα Του τετοια ενεργεια. Ειναι ομως φανερο, απο το κατα Λουκ. κεφ.4:1-2 οτι ο Θεος μπορει να μας οδηγησει για να δοκιμαστει η πιστη μας σε καταστασεις πειρασμου.
Για να εχουμε μια τοποθετηση πανω στο ολο θεμα πρεπει να κατανοησουμε την ιδια τη λεξη 'πειραζω' που σημαινει-δοκιμαζω, εξεταζω. Συμπεραινουμε λοιπον οτι οταν προσευχομαστε στο Θεο να μη μας φερει σε πειρασμο, ζηταμε να μη μας φερει σε δοκιμασια. Βλεπουμε ομως οτι πολλες φορες μεσα στη Χριστιανικη μας ζωη θε υποφερουμε δοκιμασιες που ειναι φανερο οτι τις επιτρεπει ο Θεος, π.χ. στη ζωη του Κυριου μας, πριν αρχισει τη διακονια Του (Λουκ.4:1-13), του Αβρααμ, του Ιακωβου, του Ιωβ και πολλων αλλων. Αν ετσι εχουν τα πραγματα τοτε γιατι πρεπει να προσευχομαστε να μας απαλλαξει ο Θεος απο τον πειρασμο; Υπαρχουν αρκετες απαντησεις στο ερωτημα τουτο. Ας κοιταξουμε δυο απο τις βασικοτερες.
Πρωτον. Χρειαζεται να προσευχομαστε να μας φυλαξει ο Θεος απο τον πειρασμο γιατι μπορει να αντιμετωπιζουμε καποιο πειρασμο που δεν εχει φανερωθει. Μπορουμε να αντιμετωπισουμε τον πειρασμο πιο ευκολα αν αυτος ειναι γνωστος. Παραδειγμα, στο κατα Λουκ.22:46, ο Κυριος μας προειδοποιησε τους μαθητες Του 'Προσευχεστε για να μη μπειτε σε πειρασμο' . Αν πραγματι εδειναν προσοχη στα λογια Του τοτε ο Πετρος δεν θα χρησιμοποιουσε βια.
Δευτερον. Ακομα ενα παραδειγμα πειρασμου που πρεπει να αντιμετωπισουμε, ειναι η νυχτα στη Γεσθημανη πριν τη Σταυρωση.
Ο Ιησους γνωριζε τι επροκειτο να γινει και ηταν αποφασισμενος να υποφερει τον Σταυρικο θανατο Και ομως προσευχηθηκε θερμα να 'απελθει το ποτηριο' αν ηταν το θελημα του Πατερα Του. Γιατι; Αυτο μας φανερωνει μιαν ουσιατικη αληθεια.
Ανκαι γνωριζουμε οτι ο πειρασμος κτυπα ατη πορτα μας, η ανθρωπινη φυση μας προτιμα να αποφυγει τη δοκιμασια. Οταν ο Κυριος Ιησους ειπε τα λογια εκεινα στη Γεσθημανη εβαλε το θεμελιο πανω στο οποιο μπορουμε να εκφρασουμε την αδυναμια της ψυχης μας την ωρα του πειρασμου.
Στο δευτερο μερος του χωριου 'ελευθερωσε μας απο τον πονηρο' υπαρχει μια θετικη παρακληση. Η Βιβλος λεει οτι ο Διαβλος περιτρυγυριζει σαν ωρυομενο λιονταρι, ζητωντας ποιον να καταπιει (Α' Πετρ.5:8). Αν ο πιστος δεν ηταν κατω απο την προστασια και το ελεος του Κυριου, ποιος θα μπορουσε να σταθει; Ο Θεος μας εχει προμηθευσει τα μεσα με τα οποια μπορουμε να αντιμετωπισουμε τον πονηρο και τις μεθοδιες του και να βγουμε νικητες (Εφ.6:10-18). Πρεπει ομως να αντισταθουμε, οπως μας καλει και ο Ιακωβος την επιστολη του, κεφ.4:7. Σε συννδυασμο λοιπον των δυο αυτων αιτηματων θα μπορουσαμε να πουμε: Πατερα φυλαξε μας απο καταστασεις, γεγονοτα, συμβαντα πειρασμου, υπερμετρα απο την ικανοτητα μας να τα αντιμετωπισουμε μονοι μας. Κι' αν παλι μονοι μας πεσουμε σε πειρασμο, τραβηξε μας απο το στομα του λιονταριου. Τελος
No comments:
Post a Comment